آیاصحت دارد،مکتب قرآنی ها بحث از قرآن را کنار گذاشته اند و فقط اشعار کاکه احمد را مي خوانيد؟؟!

ســوال؟

آیاصحت دارد،مکتب قرآنی ها بحث از قرآن را کنار گذاشته اند و فقط اشعار کاکه احمد را مي خوانيد؟؟!

جــواب:اشعار

 برادر عزيزم اصولاً فرقي ندارد يک مفسّر و رهبر ديني تفسيرش از قرآن و سنّت را به نثر بنويسد يا آن را در قالب عباراتي منظوم ذکر نمايد.واقعيت اين است که کاکه احمد ناظم بوده است نه شاعر او در زندان امکانات لازم براي نوشتن و بيان آنچه را از قرآن و سنّت درک کرده بود نداشت لذا قالب شعر ( نظــــم ) را براي بيان آراء و نظراتش انتخاب نمود. زيرا شعر قالبي است که مي توان بحث مفصّلي را در يک يا چند بيت گنجاند. مثلاً او در يک دوبيتي مي فرمايد: « به واسطه ي رحمت خدا و زحمت خلق است که تو به امکاناتي دست يافته اي و به مقامي رسيده اي،پس اگر خردمند و نمک شناس باشي بايد خودت را مديون و خدمتگزار مردم بداني و هر اندازه از امکانات و مقام، بيشتر بهره مند شدي بايد تواضعت و احساس مسئوليت و خدمت گزاريت نسبت به مردم بيشتر گردد. »

حال اگر مابخواهيم اين دو بيت را شرح دهيم بايد آياتي را که در قرآن درباره ي لطف و رحمت الهي نسبت به بندگان آمده است ذکر کنيم و به طور مفصّل نقش و عملکرد مردم در ياري رساندن به يکديگر را نيز بيان نماييم سپس طبق آيات قرآن و احاديث نبوي وظيفه ي يک مسلمان را نسبت به مسلمانان و ساير مردم توضيح دهيم. خلاصه اگر اين نصيحت کاکه احمد را که از قرآن و سنّت گرفته و در قالب دو بيت بيان کرده است شرح دهيم حداقل يک کتاب صد صفحه اي خواهد شد.

مثالي ديگر:در جزوه ي « فطرت و هدايت » کاکه کامران عراقی با توجه به آيه ي 30 سوره ي روم و آيه ي 172 سوره ي اعراف از کاکه احمد مي پرسد: وقتي قرآن انسانها را از لحاظ فطرت مسلمان مي داند چرا آنان از مسير فطرت منحرف مي شوند و نقش هدايت در اين ميان چيست؟ کاکه احمد در پاسخ سوال وي ديدگاه قرآني اش را در مورد فطرت بيان مي کند و در ضمن، آيات 125 نحل، 44 فرقان، 15 رعد، 29 کهف، 256 بقره و چند آيه ي ديگر را نيز تفسير مي کند. پس يک مکتب قرآني وقتي جزوه ي مزبور را مي خواند با تفسير کاکه احمد از آن آيات آشنا مي شود.

آن بزرگوار در نامه ي 9/1/70 مي نويسد: « … ارزش نوشته هاي منظوم و منثور من ، اين است که: قطراتي بر گرفته از چشمه سارهاي حيات بخش « کتاب و سنّت اند …»

بنابراين به طور کلّي آثار منظوم و منثور کاکه احمد شرح و تفسير وي از قرآن و سنّت است و کسي که مجموع آثار آن بزرگوار را مطالعه کند يعني در مدرسه ي کاکه احمد تلمّذ نمايد با تفسير صدها حديث نبوي و نيز تفسير هزاران آيه ي قرآن از زبان وي آشنامي شود.

خلاصه وقتي تدريس روخواني و تجويد قرآن و آموزش تفسير قرآن و سنّت از زبان آن مفسر بزرگ که حيات و زندگي اش را فداي دين خدا و خدمت به بندگان خدا نمود از کارهاي مهم ما است با اين وصف.

آيا اين بي انصافي نيست اگر کسي بگويد اينها قرآن را کنار گذاشته اند و آيا واقعاً گوينده ي اين شبهه جز غرض ورزي و دشمني با فعاليت مسلمانان اهل سنت قصد ديگري دارد؟

http://www.mojahedkurd.wordpress.com

http://telegram.me/mojahedkurd

جواب شبهات،رد دروغ،کاکه احمد مفتی زاده،مکتب قرآن،مکتب قرآنی ها،رد شایعات و شبهات.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: