اصولاً، وسیله ی اینکه، یک قدرت طاغوتی در مملکتی استقرار پیدا می کند، و بر ملتی مسلط می شود، چیست؟ «زر و زور و فریب» است.

اصولاً، وسیله ی اینکه، یک قدرت طاغوتی در مملکتی استقرار پیدا می کند، و بر ملتی مسلط می شود، چیست؟ «زر و زور و فریب» است.

زر

زر و زور و فریب یک قطب جاذبه ای است؛و به تنهایی و بدون نسبت و روابط با ذات انسان ها، که قطب دیگر است، نمی تواند در تسخیر و جذب انسان ها کارگر باشد، هرگز در نهاد یک یک انسان ها،خصلتی هست که جاذبه ی زر یا جاذبه ی زور (قدرت و فشار و زور) و یا خاصیّت تزویر، می تواند آن خصلت را پایگاه نفوذ خود سازد. یعنی یک فرد، طمع پول دارد که سکوت می کند در برابر کسی که زر دارد. یک فرد ترس از دست دادن سلامت و حیات دارد، ترس از دست دادن مقام دارد، ترس تزلزل موقعیّت دارد، یا انتظار کسب مقام دارد، که در برابر زورگو، سر تسلیم می خواباند، یا یک نفر درکش آلوده است، فرهنگش آلوده است، که تزویر و فریب، مطیع و رامش می کند. بنابراین، عامل اساسی غلبه ی دشمن بر یک جامعه وجود خصلت هایی در نهاد افراد آن جامعه است که آنان را برای پذیرش ستم ستمگر آماده می کند. اگر کسی، حب مقام و پول و جاه و جلال و انواع دیگر شهوات را نداشته باشد؛ اگر کسی حب حیات چندان در او اثر نکند که نسبت به ستمهای جامعه بی تفاوت بماند اگر کسی چندان آگاه باشد که مقیاس ها و ارزشهای بالا و والا را نسبت به مقیاس و ارزشهای طاغوتی باز شناسد و با هم اشتباه نکند، هیچ ستمگری، هیچ طاغوتی نمی تواند او را به زانو در آورد. ممکن است در زیر شکنجه پاره پاره اش کنند امّا به تسلیم وادارش نمی کنند.

عزیزانم! تسلیم عبارت از کشته شدن نیست. تسلیم عبارت از عوض کردن موضع اراده است؛ اینکه من اراده ای داشته باشم، طرف، من را از آن اراده ام منحرف کند. این، تسلیم است. اگر در زیر فشار شکنجه ی دشمن پاره پاره شدم ولی اراده ام را عوض نکردم، شکست نخورده ام. شکست خوردن ـ یعنی تسلیم در برابر زر و یا زور یا تزویر ـ معلول وجود خصالی است در باطن فرد، که جاذبه ای ما بین او و ستمگر، بوسیله ی زر یا زور یا تزویر او بوجود می آورد.

چون اساساً عامل شکست و ذلت در هر اجتماعی، معایبی است، خصالی است منفی و آلوده که در وجود افراد هست.

انقلاب دینی، اول، حرکت را از فرد شروع می کند؛ بجای اینکه همان اول کار بیاید در سطح جامعه قشر ستم کشیده را بشوراند علیه قشر ستمگر، یا طبقه، یا ملت علیه ملت، اول، در وجود هر فرد خصال مثبت سرکوب شده ی انسانی را می شوراند علیه خصال سربلند کرده ی طاغوتی که بر اراده ی آن فرد مستولی شده.

علامه کاکه احمد مفتی زاده رحمه الله

telegram.me/mojahedkurd

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: