آرای فقهای بزرگ امامیه درباره ی:شهادت ثلاثه

آرای فقهای بزرگ امامیه درباره ی:شهادت ثلاثه

27

بسم الله الرّحمن الرّحیم

شهادت

مقدّمه:

ستایش جاودانه خدا راست که عمل به احکام اسلام را بر مسلمانان آسان ساخت.

و درود ابدی بر برگزیده­ی بندگان و پایان بخش پیامبرانش محمّد باد.

و بر خاندان او که با تحریف حقایق دین از سوی أهل غلوّ به مخالفت برخاستند.

یکی از بدعتهای رایج در میان دسته­ای از مسلمین مسأله­ی شهادت ثالثه «أَشهَدُ أَنَّ عَلِیّاً وَلِیُّ اللهِ» در أذان و اقامه می­باشد. أذان و اقامه در حقیقت، اعلام توحید و دعوت مسلمین برای عبادت و ستایش پروردگار است. کیفیّت این امر از سوی شارع مقدّس مشخّص گردیده است و از آنجائی که هر فرد مسلمانی موظّف است تکالیف عبادی خود را بر اساس دستور شارع انجام دهد، لذا هرگونه زیادت و نقصان در آنها موجب ترویج بدعت و تعطیل سنّت می­گردد. بنابراین بر خود واجب دانستم که مسأله­ی شهادت ثالثه را در کتب فقهای عِظام شیعه مورد بررسی قرار داده و بدعت بودن این امر را به عرض خوانندگان محترم برسانم؛ با این امید که مورد قبول خداوند أحدیّت قرار گیرد.

مقاله و ادامه ی مطلب را در PDF زیر مشاهده فرمائید:

شهادت-ثالثه-27مقاله-ی-PDF

 

 

 

 

Advertisements

One Response to آرای فقهای بزرگ امامیه درباره ی:شهادت ثلاثه

  1. بازتاب: 9 مقاله ی مفید،تقدیم به شیعیان اهل تحقیق | مجـــــــــاهد کـــــــــــورد

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: