باب مُغلقِ مکتب قرآن از زبان یک مخلوع و معلق دعوت و اصلاحی!

باب مُغلقِ مکتب قرآن از زبان یک مخلوع و معلق دعوت و اصلاحی!

باب مُغلقِ مکتب قرآن و آثار فردی و جمعی آن : پاک بودن و پاک ماندن ، درست اندیشیدن ، صحیح گفتن ، حد و مقدار خودشناختن‌و پا از گلیم فراتر نگذاشتن ، برای رسیدن به مقاصد مطلوب و مشروع از اسباب و وسایل پاک و متناسبِ با هدف استفاده کردن ، حفظ اصول و مبانی اعتقادی و فکری و اخلاقی و زیر پانگذاشتن آنها به دلیل از قافله جدا نماندن و غیره …..

باب مفتوح دیگران – البته نه همه – و نتایج حاصله از آن : مداهنه ، ائتلاف ، بازیهای سیاسی ، شرکت و همراهی با هر جریانی و حضوردر هر محفلی تحت عناوین فریبنده‌ی دیالوگ ، گفتمان ، تعاون و تعامل و النهایه توجیه و تفسیر به رأی و تأویل کردن این اصطلاحات بنابه ذوقشخصی و گروهی ، غافل از اینکه » والله خبیر بما تعملون » و « والله اعلم بما یکتمون «.


اما کاک محسن ، گویا در باب مفتوح خودتان هم به‌هر دلیل جای نگرفته‌ای و معزول گشته‌ای ؟ یا مستعفی ؟! شاید خیالِ- به‌گفته ی خودت – فتح باب مُغلقِ مکتب قرآن را کرده‌ای !!! توصیه می‌کنم این کار امثال تو نیست و پشه را پرواز عنقا محال باشد .

این چند جمله هم من باب انذار است نه فتح باب گفتمان ، به امید اینکه مصداق » ان ذکری تنفع المؤمنین » واقع شوی ، و سر به گریبان‌خود بریو اندیشه ورزی و تقوی پیشه کنی که تقوی قلب را هدایت می کند و گرنه با طرح این قبیل مباحث در مورد کاکه احمد مفتی زاده (س) ومکتب قرآن ، عرض خود بری و زحمت خلق دهی . چون :

بس تجربه کردیم در این دیر مکافات              با دُرد کشان هرکه دراُفتاد براُفتاد
گر جان بدهد سنگ سیه، لعل نگردد             با طینت اصلی چه‌کند بدگهراُفتاد

هر چند خدا داند ادّعایت در مورد مُغلقِ بودن باب مکتب قرآن کذب محض است و فقط باید گفت » سبحان الله هذا بهتان عظیم «و تراوش افکار دشمنان دانا و دوستان نادان گذشته و حال است که آتش حسادت و دود آن ، روزنه‌ی ذهن و قلب آنان را بروی حقایق برآمده از کاکه احمد و مکتب قرآن گرفته ، فلذا تاب و توان دیدن آن را ندارند لابد غافلند که » والله متم نوره » خردمندان دارای استقلال فکری و اخلاقی ، دانند که باب مکتب قرآن همیشه بروی انسانهای خوش نیت ، متقی و با صفا مفتوح بوده‌ وهست و به امید خدا خواهد ماند و انتقاد و نصایح و اندرز همه را با روش و اسلوب خدا پسندانه با جان و دل پذیرا و خریدار است‌ و شاید بتوان ادعا کرد که تنها مکتب قرآن است که به اعتقاد و افکار هر فرد و گروهی ، مسلمان یا غیر مسلمان – به شرط داشتن فکر و اخلاق و رعایت حرمت و حریم همدیگر- با دید احترام می‌نگرد و ارج می‌نهد و مشروط به صدق در نیت هر باور و اعتقادی را- تا وقت حالی شدن دارنده‌ی آن- نزد خداوند هم مقبول و محترم می‌داند .

و امّا در مورد مرجعیت قرآن : ما پیروان مکتب قرآن ، قرآن و سنّت مسلّم حضرت محمد (ص) را مرجع و حجّت مطلق و اقیانوسهای بیکرانی می‌دانیم که ظاهری و سطحی دارند و باطنی وعمقی ، کلامی هستند سهل و ممتنع ، و خودمان را مستمندانی می دانیم که بر لب این اقیانوسها آمده‌ایم و با دیدن سطح ظاهری و زمزمه‌ی آیات و عبارات آنها چشم و دل را فیضمند می‌گردانیم و بهره‌ای اندک می‌گیریم وامّا کاکه احمد و امثال ایشان را غوّاصانی می‌دانیم که هر کدام در حدّ توان و مهارت خودشان ، اعماق این اقیانوسها را درنوردیده و با کوله باری از درّ و مروارید و مرجان به میان ما تشنگان لب دریا برگشته و درخور فهم و صلاحیتمان مستفیضمان گردانیده‌اند .

نکند کسانی را که در گودال آرزوهای خود و دیگران دست و پا می‌زنند و حیات معنوی خود را به پای اربابان زر و زور و تزویر انداخته‌اند ،شناگر و غوّاص دریای معانی بدانی که قرآن نهیب زده و می‌فرماید : » لایمسه الّا المطهرون » یعنی : اگر برای حمل و قرائت قرآن داشتن طهارت یعنی وضو لازم است ، درک و فهم باطن قرآن به پاکی و طهارت باطن نیاز دارد و کجاست حافظ شیراز که دگر بار ندا سردهد و بفرماید :

آه آه از دست صرّافان گوهر ناشناس            هر زمان خرمهره را با درّ برابر می‌کنند

ما پیروان مکتب قرآن اعلام می‌داریم :

دامن دوست بصد خون دل افتاد بدست            به فسوسی که کند خصم رها نتوان کرد
عارضش را به مَثَل ماه فلک نتوان خواند      نسبت دوست به هر بی سروپا نتوان کرد

والسلام علی من التبع الحق و الهدی

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: